Нові цифрові професії – нові перспективи у навчанні

3 грудня 2021 року студенти 1-го курсу ФУАІД денної форми навчання взяли участь у заході, присвяченому обговоренню питань щодо нових цифрових професій за однойменним освітнім серіалом, запропонованим  Міністерством освіти і науки України на платформі «Дія.Освіта» в рамках проєкту «Місяць цифрової грамотності».

Організатори заходу (деканат і студрада ФУАІД, викладачі кафедри МІІД – Дмитрієва М.В., Абросимов Є.О., Драгієва Л.В.) розробили для учасників цікаві форми роботи. Так, на початку для всіх здобувачів 1-го курсу було запропоновано тестування за допомогою сервісу Kahoot з метою становлення рівня обізнаності здобувачів про такі професії, як: діджитал-маркетолог, SMMник, Front-end та Back-end-розробник, QA (тестувальник програмного забезпечення), UI/UX дизайнер, бізнес-аналітик, Cybersecurity engineer, Data Scientist, Product Manager.

Під час заходу було обговорено особливості кожної професії, які вважаються фахом майбутнього. Слід відзначити, що окрім викладачів, захід проводили студенти старших курсів, що внесло у процес обговорення жвавості та зацікавленості.

Проведене опитування за результатами дискусій показало, що молодь зацікавили такі професії, як: UI/UX дизайнер (71,4%), QA (33,3%), Front-end та Back-end-розробник (28,6%), SMMник (28,6%), Cybersecurity engineer (28,6%) та інші.

Декан факультет Мізюк В.А. разом зі студентами виявили певний ряд компетентностей, якими здобувачам освіти доцільно оволодіти під час навчання з метою перспективного успішного працевлаштування після отримання диплому. Також було пояснено, що таке ДВВ (дисципліни вільного вибору) і як їх обирати протягом навчання. Здобувачам освіти було запропоновано сформулювати назву (або тематику) ДВВ. Проаналізовані дані говорять про зацікавленість сучасною молоддю у веб-дизайні, технічному проєктуванні сайтів, програмуванні, аналітиці і, навіть, у риториці.

Вважаємо, що подібні заходи, на яких студенти, разом з викладачами й адміністрацією факультету аналізують, дискутують, роблять обґрунтовані висновки, сприяють позитивному налаштуванню діалогу між групами «студент» – «студент», «студент» – «викладач», «студент» – «адміністрація», дозволяють зрозуміти пріоритети й цінності сучасної молоді, побачити перспективні напрями покращення змісту і структури освітніх програм підготовки.

Мізюк В.А., декан ФУАІД